Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Lyxig frukost och härliga tapas i Göteborg

Publicerad 2010-08-15 17:29:58 i Äta ute

Vi var bara i Göteborg i tre dagar men vi hann verkligen se en hel del på den korta tiden. Vi var på Universeum, shoppade i Nordstan, åkte Paddan (sightseeing-båt) och det blev inte bara en utan två turer till Liseberg. Vi åt också väldigt mycket god mat! Om ni åker till Göteborg så kan jag verkligen rekommendera Hotell Riverton, framför allt för den oslagbara hotellfrukosten! Där fanns allt man kan tänka sig (till och med rör med treo och c-vitaminbrus!).



Färskpressad blodapelsinjuice var en höjdare tyckte vi! Det lyxigaste på hela frukosten tyckte jag var ostbrickan med en massa olika sorters kex och ost... Syndigt gott.

I onsdags sprang vi på en supermysig restaurang vid namn "El Corazon" (http://www.elcorazon.se/) på avenyn i Göteborg. Jag som länge varit sugen på tapas bestämde att vi skulle äta middag där, och vi blev verkligen inte besvikna!

 

Fint upplagt!



På min tallrik hamnade det marinerade heta revbensspjäll, serranoskinka, små saltkokta potatisar med mojosås och marinerad getost. Jättegott!  
Hoppas att helgen har varit bra för er alla!

Kommentarer

Postat av: J O A N N A ♥

Publicerad 2010-11-12 11:37:25

Åh, älskar hotellfrukost. Jag ska till Göteborg i helgen. Vet du om något hotell har american pancakes eller scones på sin frukostbuffé?:)

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-11-13 13:39:28

Tyvärr fanns det inte varken am. pancakes eller scones på den här frukostbuffén och jag vet inte vart de har det heller. Men jag håller med om att det är två höjdare till frukost! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela