Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Krämig pastasallad med pesto

Publicerad 2010-08-19 16:49:03 i Pasta



Igår gjorde jag den här goda pastasalladen till middag. Den står ofta på menyn hemma hos oss för att den är perfekt att göra mycket av och ha i matlåda! Som tillbehör hade vi galiamelon och en favorit i repris: Fetaostfyllda grillade spetspaprikor(http://mittlillakok.blogg.se/category/grillat.html).

Krämig pastasallad med pesto:

ca 6 port

ca 300 g torkad pasta t.ex. fusilli eller penne (jag använder fullkorn)
1 hel grillad kyckling
3 paket bacon
ca 150 g fryst broccoli
1/2 burk soltorkade tomater, hackade
1 kruka basilika
1 burk grön pesto
3 msk lätt creme fraiche
salt och peppar

Koka pastan enligt anvisning på förpackningen och lägg i den frysta broccolin när det är 2-3 minuter kvar av koktiden. Stek baconet knaprigt och låt rinna av på hushållspapper. Plocka köttet från kycklingen och dela i mindre bitar. Blanda i pesto, creme fraiche, salt och peppar i pastan och broccolin. Blanda sedan i kyckling, bacon, soltorkade tomater och basilika. Servera ljummen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela