Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar

Publicerad 2010-08-08 17:34:54 i Desserter

Min kompis Sandra efterlyste idag ett bra recept på vit chokladmousse. Jag brukar använda mig av detta recept och det är verkligen jättegott! Jag tror att det kommer från min mamma från början.

Vit chokladmousse 4 port:

2 dl vispgrädde
50 g vit choklad
1 ägg

Vispa grädde och smält chokladen över vattenbad. Vispa upp ägget i en annan skål och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner grädden i ett par omgångar och fördela sedan moussen i fyra glas. Ställ glasen i kylen en timme eller längre.

Limemarinerade jordgubbar:

1/2 l jordgubbar
1 lime
2 msk honung

Blanda honungen med skal + saft av en lime. Skiva jordgubbarna och blanda dem med lagen. Servera som garnityr och tillbehör till vit chokladmoussen.

Lycka till!

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2010-08-08 20:10:57

Gud vad tjusig din blogg har blivit, med fina bakgrundsbilder och allt! Haha jag har inte hittat till de mer avancerade funktionerna ännu.



Din mousse maximerar mitt sötsug! ;)

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-08-08 22:30:03

Åh, perfekt Emelie! Tack!

Kanske testar redan imorgon :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela