Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Nyårsmeny

Publicerad 2010-12-30 23:25:44 i Kalas

Jag har inte glömt bort er, jag lovar!!

Vad kul att ni tittar in även om jag inte har varit så duktig på att uppdatera den senaste tiden. Jag har helt enkelt tagit ett litet jullov från matlagningen. Det har varit skönt och välbehövligt, men nu är jag redo att ställa mig vid spisen igen! Hoppas att ni har haft en lika skön och mysig jul som jag har haft!

Imorgon är det nyårsafton och vi ska äta middag hemma hos oss med goda vänner. Menyn är planerad och maten är inhandlad. Jag tänkte redan nu avslöja vad det kommer bjudas på!

Nyårsmeny

-
Laxrullar med getost på pumpernickel och chokladdoppade jordgubbar

- Gratinerad hummer med vitlökssmör och citron

- Oxfilé provencale

- Pannacotta med vanilj och hallonsås

- Ostbricka med fikonmarmelad


Mmmm, jag längtar tills imorgon då jag får både laga och äta all god mat! Kommer att bli första gången i mitt liv som jag ska tillaga hummer så håll tummarna... Återkommer med alla recept och bilder! :)


Vad ska ni äta på nyårsafton??

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-12-31 13:06:50

Gott!

Vi ska "ta hand" om en rätt var. Jag och Tommy har förrätt, vi ska steka haloumi i olja, sambal och vitlök, och servera på en bädd av ruccola och tomat! Hoppas det blir gott :)



Hoppas ni får en kul kväll!

Gott nytt år!

Puss & kram

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-01-04 10:43:17

Mmm det lät jättegott! Verkar som att ni också hade en trevlig kväll (kikade på bilderna). Gott nytt år vännen!

Puss och kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela