Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Dagens middag

Publicerad 2010-07-22 21:31:48 i Grillat

Än har jag inte tröttnat på grillat och färskpotatis, även om det har blivit mycket av den varan den här sommaren. I morse gjorde jag i ordning marinaden och så fick karrékotletterna ligga i den hela dagen. Efter jobbet var det sedan bara att grilla köttet och koka potatisen. Middagen blev klar på nolltid!



Marinad:

olivolja
soja
vitlök
honung
citron
chilipeppar
salt
svartpeppar



Vinägerpotatis:

Kokt färskpotatis i halvor eller bitar
2 delar olivolja
1 del vit balsamvinäger
Några droppar tryffelolja
salt och peppar

Det var första gången jag provade den här potatisen och jag tyckte att den blev väldigt god. Men så har jag just nu snöat in på både vit balsamvinäger och tryffelolja och använder det till det mesta...



Fetaoströra:

1 paket fetaost
1 liten burk lätt creme fraiche
salt och peppar

Mosa osten och rör ihop alla ingredienser. Superenkelt och supergott.


Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2010-07-31 12:02:13

Vinägerpotatisen var också jättesmarrig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela