Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Jordnötssås på mitt vis

Publicerad 2010-07-26 21:41:03 i Såser



Idag blev det kycklingspett med jordnötssås till middag. Jag hade inte alla ingredienser hemma som man skulle ha enligt receptet, varken röd currypasta eller jordnötssmör... Så jag experimenterade mig fram lite och resultatet blev faktiskt överraskande bra.

Jordnötssås på mitt vis:

3 dl jordnötter
1,5 dl kokosmjölk
1/2 dl soja
1 lime (saften)
1 msk ljust muscovadosocker
1/2 hackad röd chili
1 klyfta vitlök

Mixa 2,5 dl av jordnötterna ganska länge tills det börjar klumpa sig och se ut lite som jordnötssmör. Häll i resten av jordnötterna och resten av ingredienserna och mixa några varv. Klart!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-06 22:42:10

kul att det blev så bra,jag älskar jordnötssås!

kram mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela