Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Morotskake-cupcakes!

Publicerad 2010-07-16 11:34:28 i Bakat



Hipp hipp hurra! Igår fyllde vår kompis Johan år. Jag passade på att utnyttja tillfället och provbakade ett recept som jag länge tänkt prova.
Grundreceptet på morotskaka har jag tagit härifrån: http://www.tasteline.com/Recept/Oskars_Morotskaka, men sedan har jag modifierat det lite. Jag hade i lite mer morötter och mindre salt. I glasyren hade jag: 200 g philadelphiaost, 50 g smör, 2,5 dl florsocker, 2 tsk vaniljsocker och ca 2 msk citronsaft. Det tyckte jag blev riktigt bra!
Jag gräddade muffinsen i mitten av ugnen, 175 grader i ca 15-20 minuter.



De fina formarna kommer från Åhléns och kostar 29 kr för 12 stycken.
Fatet har jag köpt på loppis.

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2010-07-17 11:54:54

Guhuuud vilka fina! Muffins-á-la-Leila om jag får säga! Super söta formar också =)

Postat av: Johan

Publicerad 2010-07-24 17:20:51

Jag får se till att fylla år lite oftare, de var jättegoda! Och fotografierna var det inga fel på heller =)

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-07-25 18:26:50

Nä kameran är faktiskt jättebra så det är kul!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela