Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Crêpes

Publicerad 2010-11-07 21:43:32 i Ägg och pannkaka



Nu har vi precis ätit en sen men mycket god middag! Vi gjorde ett lass pannkakor som vi fyllde med skinka, salami, fetaost, rödlök, äpple och ruccola. Gott och enkelt! Vi tryckte också i oss ett par efterrättscrêpes med skivad banan och smält mörk choklad... :)

Gårdagens överraskningsdag blev jättelyckad! Först åkte vi till gamla stan och drack varm choklad med vispgrädde på ett mysigt café. Sedan blev det en rundtur på slottet och så tittade vi på utställningen av Victoria och Daniels bröllopsgåvor. Efter det promenerade vi till medborgarplatsen och restaurang Kvarnen där vi skulle äta en sen brunch. Där hade jag bestämt möte med våra vänner Emil och Sara, och Mathias blev så glad och överraskad när han såg dem! Superlyckat! Jag kan verkligen rekommendera Kvarnens brunch, höjdpunkterna var västerbottenpajen, äggröran och ceasarsalladen. Det som var mindre bra att det inte ingick någon dricka eller kaffe utan det fick man köpa till...

Idag har vi faktiskt köpt våra första julklappar. Skönt att vara ute i god tid. Det blev också storhandling och en uppfriskande promenad innan vi sjönk ner i soffan.

Hoppas att ni också har haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela