Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Här kommer köttfärspajen!

Publicerad 2010-11-17 20:57:18 i Paj



Som jag skrev igår så åt vi köttfärspaj till middag. Just paj är en av mina storfavoriter och är god i alla former. Den här pajen har en fullkornsbotten, är fylld med köttfärssås och är toppad med massor av fetaost!

Köttfärspaj med fetaost:

3 dl vetemjöl med fullkorn
100 g smör
2 msk kallt vatten

Köttfärssås
2 paket fetaost
2 ägg
1,5 dl mjölk

Gör i ordning en köttfärssås eller använd rester. Nyp ihop pajdegen och tryck ut i en form. Grädda pajskalet i ugnen i 200 grader i 5 minuter. Häll sedan i köttfärssåsen och smula över fetaosten (det ska vara mycket). Vispa ihop äggen och mjölken och häll över pajen. Grädda i ugnen tills pajen fått fin färg (glömde ta tid igen).



Här serverad med rårivna morötter, en blandad sallad och en bit nybakad focaccia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela