Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Älgmiddag

Publicerad 2010-10-04 23:03:07 i Vilt

För ett tag sedan fick vi en bit jättefin älg-entrecote, köttet kom från en älg som Mathias släkting Anton har skjutit själv! Igår tillagade vi den och bjöd min mamma, lillasyster och mammas man på älgmiddag.



Jag helstekte entrecoten och skar den sedan i ganska tjocka skivor.



Till älgen hade vi diverse tillbehör och en mustig rödvinssås.

 

Kokta rödbetor med flingsalt, olivolja, parmesanost och ruccola.



Krämig kantarellrisotto...



...och en saftig parmesanostpaj.

Det blev riktigt lyckat!! Jag återkommer med recept på kantarellrisotton och parmesanostpajen när jag har lite mer tid att skriva!

Godnatt alla!



Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2010-10-05 16:41:56

Det var gott vill jag lova!! Tack än en gång :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-05 20:44:55

Oj oj oj det såg riktigt gott ut...det vattnas i munnen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela