Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Fiskgryta med cous cous

Publicerad 2010-10-29 18:11:07 i Fisk och skaldjur



Jag fortsätter på temat grytor och bjuder här på en smaskig tomatbaserad fiskgryta som vi åt igår.

Fiskgryta med cous cous:

1 gul lök
3 salladslökar
1 vitlöksklyfta
2 dl vitt vin
1 burk krossade tomater
5 dl vatten
1 msk hummerfond
1 buljongtärning
salt och peppar
1 msk socker
400 g vit fiskfilé (jag hade sejfilé)
1,5 dl cous cous

Fräs lök och vitlök i lite olivolja i en gryta. Häll över vitt vin, krossade tomater. Krydda med buljong, socker, salt och peppar. Låt koka upp och koka på svag värme i 10-15 minuter. Lägg i fisken i bitar. Häll till sist i cous cousen och låt koka tills den är klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela