Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Fläskfilé med rostade rotfrukter

Publicerad 2010-10-15 16:59:24 i Kött

Som ni kanske har märkt så har det inte varit särskilt mycket matlagning här i Mitt lilla kök under den senaste veckan. Jag har varit ute på praktik och det har blivit många sena kvällar, och bara blivit en macka i farten till middag. Men igår blev det äntligen lite hemlagad varm mat till middag! :)



Fläskfilén är helstekt och skuren i skivor. Potatis, morötter, sötpotatis, broccoli och röd lök rostade jag i ugnen med lite olivolja och flingsalt. Som tillbehör hade vi hemgjort vitlökssmör och en kall sås gjord på lätt creme fraiche, riven parmesanost, flytande honung, lite salt och peppar.

Vet ni vad, Nu är det fredagsmyyyyys!!! :)

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela