Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Laxburgare i pitabröd

Publicerad 2011-04-28 21:10:14 i Lax



Ikväll blev det en gammal favorit till middag!

Laxburgare:

6 st

500 g laxfilé
3-4 st salladslökar
1 msk maizena majsstärkelse
Salt och peppar

Dela salladslöken och laxen i mindre bitar. Mixa i en matberedare. Strö över kryddor och maizena och blanda några varv. Forma till burgare och stek i olivolja. Servera i pitabröd med gurk- och mangostavar, syrliga tomater och vitlökssås (creme fraiche+vitlök+salt).

Syrliga tomater:

1 ask cocktailtomater
1/2 citron, saften
3 msk olivolja
Salt och peppar

Dela tomaterna i små bitar. Pressa över citron, ringla över olivolja, salta och peppra.



Till efterrätt blev det en frukt- och bärsallad med vaniljkesella! Mmmm.

 

Kommentarer

Postat av: Gabriella

Publicerad 2011-04-29 10:34:37

Hej! Jag ville bara säga att jag brukar kika in på din sida då&då och att jag tycker den är jättefin och du verkar så duktig. Hamnade här utav "misstag" nån gång (googlade ett recept på "hasselnötscreme" och du hade ett) och brukar komma tillbaka då och då, har även lagat några av dina recept. Så nu var det väl dags att ge sig till känna och tacka för inspirationen!

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2011-04-29 15:21:29

Hej Gabriella!

Tack! Vad kul att du har hittat min blogg! Det är alltid lika spännande att få veta vilka det är som läser :) Ska genast spana in din blogg också! Kram

Postat av: MariaMonika

Publicerad 2011-04-29 19:43:04

Hej, måste bara säga; Vilken fin blogg du har!! Jag hittade dig genom att du lämnat en kommentar på Husmorsornas blogg - nu kommer jag garanterat att kika på din också, du har väldigt bra, goda och lockande recept och bilder! Kul!

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2011-04-29 21:27:28

Tack så mycket, vad glad jag blir! :)Ha en fin kväll! Kram

Postat av: Ellen

Publicerad 2011-04-30 16:57:32

Mums...

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2011-05-01 12:03:32

:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela