Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Provsmakat - Glass

Publicerad 2011-04-05 09:25:38 i Provsmakat


bild: SIA

SIA:s nya glass Berte Glass marknadsför sig genom att den är gjord med mjölk från den egna gården Berte Gård, ägg från granngården Lilla Stensjö, halländsk grädde och svenskt socker.

Vi provade smaken blåbärscheesecake och den var riktigt god med stora bitar av digestive, blåbär och cream cheese. Ett minus dock för det höga priset (45 kr) Glassen påminner på många sätt om Ben & Jerry glassar.

Betyg: 4 av 5 möjliga

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2011-04-06 22:54:07

Haha jag kommentar-trakasserar dig :) Har också en sån där i frysen (dessutom en gratisvariant- perfekt!) :D Inte smakat den ännu dock.. Vilken tur att jag har något smarrigt som väntar!

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-04-07 15:36:54

Det har du absolut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela