Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Snabb och god tonfisksås till pasta

Publicerad 2011-04-11 23:03:33 i Pasta

Hoppas att ni alla har haft en bra helg! Jag har inte lyckats skriva någonting här på bloggen på flera dagar och anledningen till det är inte att jag inte har lagat någon mat utan bara att jag helt enkelt har glömt bort/inte haft tid att fotografera maten. Men den här veckan ska det bli bättring :) Denna vecka kommer det dessutom att hända något väldigt spännande! På onsdag har jag fått mitt första cateringuppdrag! Jag ska catera (stavar man så?) en trerättersmiddag till min kompis Emmas jobb :) Det ska bli jätteskoj! Mer om detta får ni höra på onsdag (jag ska försöka fotografera lite då också).

Här kommer ett recept på en supersmarrig, nyttig och billig pastasås!



Tonfisksås med röda linser:

4 port

2 burkar tonfisk i vatten
1 dl röda linser
1 rödlök
1 burk krossade tomater
2 dl vatten
2 msk tomatpuré
1 kapsel grönsaksfond eller en buljongtärning
salt och peppar

Fetaost och cocktailtomater till servering.

Hacka löken och fräs tillsammans med linserna i lite olivolja. När löken är mjuk, lägg i tonfisken. Häll över krossade tomater, fond, vatten och tomatpuré. Låt koka i ca 10-15 minuter eller tills linserna är klara. Smula över fetaost och halverade cocktailtomater vid servering.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela