Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Sverigeresan - Del 3

Publicerad 2011-08-22 23:20:36 i Äta ute



Efter Halmstad så styrde vi mot Landskrona och tog där färjan över till den fantastiskt vackra ön Ven.



Där hyrde vi varsin cykel som vi tog oss fram med på ön.



Det var hur mysigt och fint som helst, hit kommer vi absolut att åka tillbaka!



En riktig sommaridyll!



Vi åt nyfångad panerad spetta med potatissallad och remouladsås till lunch.

Nästa stopp på vår lilla södra-sverige-road-trip blev Malmö. Där gick vi och strosade på stan och bodde på ett fint och mysigt hotell. Middagen där blev tyvärr resans sämsta. Det var första gången jag åt på Jensens Bøfhus och förmodligen den sista. Dålig service, dåligt tillagad mat som dessutom var kall och dåliga råvaror. Nej usch det var ingen höjdare...



Jag åt en torr kycklingfilé med kall sås och kall potatis.



Mathias åt en helt genomstekt (trots att vi bad om medium), senig och kall köttbit.

Efter Malmö åkte vi hemåt. Vi stannade i sommar favoriten Gränna på hemvägen och solade, badade fötterna och shoppade lite polkagrisar :)



Vätterns klara och fina vatten.

Nu är semestern över för den här gången och det känns faktiskt helt okej. Idag började jag på ett nytt roligt jobb  och om en vecka drar skolan igång igen och det ska bli kul och spännande :)

Ha det så bra alla fina läsare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela