Mitt lilla kök

mat att må bra av!

1:a December

Publicerad 2011-12-01 13:57:58 i Jul



Vi inleder julkalendern med ett favorit i repris recept från förra året!

Rocky road:

600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten). Blanda samtliga ingredienser. Häll smeten på en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2011-12-01 15:19:17

Det är ett himla snack om rocky roads överallt, och nu har jag en liten fråga till dig som verkar vara en klippa på mat & bak ;)



Jag gjorde rocky roads förra året, och de blev väldigt goda, men när jag tog ut de ur kylen så var de alldeles för hårda för att bita i, och när de hade legat framme för länge så blev de "kladdiga", så man var tvungen att äta dom i PRECIS rätt sekund :) Inte jätteroligt om man tillexempel har gäster & vill låta de stå framme... Men det kanske "ska" vara så? :)



Kram!

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2011-12-01 18:47:41

Hej Jessica!



Vad konstigt att det blev så. Jag förvarar mina i kylen och de blir inte för hårda. Kan det ha varit för mycket choklad i proportion till de övriga ingredienserna (det är ju chokladen som blir hård)kanske? Jag vet inte, men jag tror helt enkelt du får göra ett nytt försök - för de är väldigt goda! :)



Kram!

Postat av: Kollegan Jenny

Publicerad 2011-12-07 20:25:36

Vilken fin och smakrik blogg du har! :-) Jag köpte ingredienserna för att göra Rocky Road idag (fast jag kör på cashewnötter och Fazers blåa choklad) och jag GLÖMDE dumlen!! Jaja, nytt försök till helgen! :-) Kram!

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2011-12-07 21:53:29

Hej Jenny! Tack så mycket!! :)Det låter ju gott det med! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela