Mitt lilla kök

mat att må bra av!

20:e December

Publicerad 2011-12-21 00:01:45 i Jul



Godkväll kära bloggläsare! Hoppas ni har det bra mitt uppe i allt stök inför jul! Om ni undrar vad jag har haft för mig ikväll så har jag suttit och knåpat ihop en liten armé av sådana här små marsipantomtar!

Om ni vill prova att göra egna så skulle jag nog rekommendera att köpa färdigfärgad röd marsipan, för när jag färgade själv blev den lite lös i konsistensen och svår att få att hålla formen.

Marsipantomtar:

Röd marsipan
Vit marsipan

Rulla en bit röd marsipan till en boll. Forma sedan en mössa i önskvärd form. Tryck ut en oval platta av en liten bit vit marsipan och sätt ihop. Rulla en näsa av vit marsipan och fäst högst upp på den vita delen. Klar! Bara att göra samma sak igen och igen och igen... :)

 

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2011-12-22 16:45:31

vilken gullig tomte!

Hoppas att vi ses på julafton!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-12-22 23:24:05

Tack! Ja jag hoppas att vi hinner ses någonting! :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela