Mitt lilla kök

mat att må bra av!

23:e December

Publicerad 2011-12-23 13:37:30 i Jul



Dagen före dopparedagen är det idag! Allt är förberett; julklappar inhandlade och inslagna, julfrukost inhandlad och mat lagad! Nu är det tid att bara njuuuta!! :)

Det här är sista dagen i mitt lilla köks julkalender och därmed tänkte jag tipsa om en riktig favorit som jag även tipsade om förra året!

Saffranskladdkaka:

2 3/4 dl strösocker
1 1/2 dl riven mandelmassa
2 1/4 dl vetemjöl
3 ägg
5 msk vaniljsocker
1/4 tsk salt
135 g smält smör
1 bit bitsocker
1 påse saffran á 0,5 g

Sätt ugnen på 200 grader. Smöra och bröa en form med avtagbar botten. Stöt sockerbiten ihop med saffranet i en mortel. Blanda sedan ihop alla ingredienserna utan att vispa, tillsätt det smälta smöret sist. Häll smeten i formen. Grädda i 30 minuter i mitten av ugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela