Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Björnbärsgrottor

Publicerad 2011-02-23 20:37:36 i Bakat



God kväll mina vänner! Sitter ni också klistrade framför Sveriges Mästerkock? Jag sitter i alla fall här i TV soffan och knaprar på en av björnbärsgrottorna jag gjorde häromdagen till ett grupparbete i skolan. Precis som hallongrottor fast med björnbärssylt istället. Just dessa blev enorma när de bredde ut sig i ugnen så det kanske är idé att göra dem lite mindre om man vill orka äta mer än en... Glasyr på var egentligen lite överkurs eftersom de redan är riktiga sockerbomber, men det ser ju så fint ut :) Jag balanserade smakerna lite genom att riva över citronskal.

Nu: tillbaka till soffpotatisställning!

Recept på grottor hittar du här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela