Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Chèvre Chaud med jordgubbar och honung

Publicerad 2011-02-16 19:53:17 i Förrätter



Hej igen! Hoppas att ni har en trevlig onsdagskväll! Själv sitter jag bänkad i soffan och väntar på Sveriges Mästerkock som börjar strax. Har ni någon favorit? Jag gillar Jennie som driver den fina bloggen Kalasgott!

Tänkte att jag skulle passa på att bjuda på det smarriga receptet på förrätten vi åt på alla hjärtans dag!

Chèvre Chaud med jordgubbar och honung:

2 pers

6 små skivor eller 2 stora skivor chèvreost
1/2 dl vetemjöl
1 ägg
2 skivor vitt formbröd
smör

6 jordgubbar, i bitar
salladsskott
svartpeppar
flytande honung

Rosta formbrödet lätt i en stekpanna utan att det tar färg. Låt svalna och mixa sedan i en matberedare eller mixer tills det blir finfördelade små smulor. Panera sedan osten i först mjöl, sedan ägg och sist i det nygjorda ströbrödet. Stek osten i smör tills den blir gyllene. Lägg upp salladsskotten på ett fat eller förrättstallrikar och fördela jordgubbarna över. Lägg på osten, krydda med lite svartpeppar och ringla över honung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela