Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Jag har vunnit pris!!

Publicerad 2011-02-15 21:08:20 i Övrigt

Oj oj så glad jag blev när jag ikväll som vanligt kikade in hos Victoria på favoritbloggen Matplatsen, och såg att jag hade vunnit ett presentkort värt 300 kr på parmesanost!! Det var en tävling där man skulle skicka in sitt bästa recept innehållande parmesanost i samarbete med Zeta, och jag vann med mitt recept på Skaldjursrisotto! KUL!!! :)



Bjuder här på receptet igen kvällen till ära!! :) Och nu måste ni verkligen prova detta!!

Skaldjursrisotto 4 port:

ca 4-5 schalottenlökar, hackade
2 vitlöksklyftor, hackade
3 msk olivolja
2 dl arborioris
ca 1 tsk salt
ca 2 krm svartpeppar
3 dl vitt vin
4 dl vatten
3 msk hummerfond på flaska
1 knippe sparris, i bitar
500 g räkor med skal, skalade
ca 12 st pilgrimsmusslor, färska eller frysta som tinats
2 dl färskriven parmesanost + lite extra att riva över på toppen

Fräs lök, vitlök och ris i olivolja i en gryta eller djup stekpanna. Salta och peppra. Tillsätt vin, vatten och hummerfond. Låt koka upp och sjud på svag värme tills risotton är klar, ca 20 min. Rör om ibland och späd eventuellt med mer vätska om det behövs. Blanda mot slutet ner sparrisen. Blanda sedan ner parmesanosten så att risotton blir krämig! Avsluta med att blanda ner räkor och toppa med smörstekta pilgrimsmusslor och riven parmesanost! Såå gott!! :)


Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2011-02-15 21:33:18

Grattis till vinsten!! Ser supersmarrigt ut :)

Postat av: emelie

Publicerad 2011-02-16 10:55:49

Grattis Emelie!

Välförtjänt till duktig matlagerska!

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-02-16 15:44:52

Tack vad ni är söta! :)

Postat av: Marie

Publicerad 2011-02-17 12:14:02

Grattis Emelie ! Du är verkligen duktig, kul att få se den fina servisen från Hackefors. Det hade Mathias mormor uppskattat ! Kram Marie

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-02-17 15:37:57

Tack Marie! Servisen är jättefin! Kul att du tror att hon skulle ha uppskattat det :) Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela