Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Kryddgrönt i köket och nya små skålar

Publicerad 2011-02-02 16:48:25 i Porslin och Inredning



Hej allihopa! Vilken fin och härlig dag det har varit! När jag kom hem från skolan vid halv två så strålade solen in i köket och dessutom låg ett litet fint paket och väntade på mig...

Jag har härmat Vapiano restaurangerna med att ha färska kryddor i krukor på bordet som dekoration. Just nu står en kruka basilika och en kruka koriander på köksbordet och det doftar underbart i hela köket!




De här söta små skålarna suktade jag efter i det här tidigare inlägget, och nu finns de äntligen på plats hemma hos mig! Ett stort plus var det fina paketet de kom i, inslagna i rosa och lila silkespapper och med ett fint hjärta i ståltråd med en liten tack lapp i. Det tycker jag är fin service! Skålarna kostade trots allt bara 29 kronor styck :) Nu kommer skålarna användas flitigt framöver till creme brulee och andra desserter, men jag ser även möjligheter att servera såser och andra tillbehör i dem. Det kommer att bli så fiiint! :)

Nu ska jag kila ut i köket och skala räkor. Ikväll kommer det nämnligen att serveras Pineapple fried rice med räkor här hemma!

Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela