Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Lövbiffsrullar med vitlöksost och prosciutto

Publicerad 2011-02-21 22:25:50 i Kött



Hej på er! Tänkte bara titta in och bjuda på ett litet middagstips. Detta passar lika bra till vardag som till fest och kan serveras till såväl potatisklyftor som pasta eller bulgur.

Lövbiffsrullar med vitlöksost och prosciutto:

4 pers

8 skivor lövbiff
8 skivor prosciuttoskinka
1 vitlöksost t.ex. borsin
4 dl mellan- eller matlagningsgrädde
1 kapsel "fond du chef" med biffsmak eller 1,5 msk flytande köttfond
1 vitlöksklyfta
Salt och svartpeppar

Bred vitlöksost på varje lövbiffsskiva och lägg på en skiva prosciutto. Rulla ihop. Lägg rullarna i en ugnsform med skarvarna nedåt. Salta och peppra. Värm grädden i en kastrull tillsammans med fond och vitlök. Häll såsen över rullarna. Gratinera i ugnen i ca 15 minuter, 225 grader.

Ha en fortsatt trevlig dag! Hoppas ni inte behöver vistas alltför mycket ute i kylan, burr!! :)

Kommentarer

Postat av: Rut-Mari

Publicerad 2011-02-25 08:37:06

Hej Emelie!

Lövbiffsrullarna ser jättegoda ut, måste testa!

Jag gjorde förresten dina chokladformar till dessert på min "halv 8 hos mej dag" :)Det blev både fint och gott.

Ha en trevlig helg!

Kram Rutis

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-02-25 11:26:30

Hej Rutis! Vad roligt att du provat dom. Lite pyssligt men gott :) Ha en jättetrevlig helg! :)

Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela