Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Stammisar i mitt skafferi

Publicerad 2011-02-21 18:45:57 i Inspiration

Jag tycker att det är väldigt roligt att titta in i andra människors skafferier och kylskåp för att se vad som finns där. Ibland kan man få lite tips. Nedan har jag listat matvaror som i princip alltid finns hemma hos mig, så välkomna att kika in i mitt kök och hoppas att det kan ge lite inspiration! Jag lovar att det går att svänga ihop många goda rätter av det här :)

Skafferi:
Olivolja (en att steka i och en att ringla över salladen)
Matolja
Sesamolja
Vitvinsvinäger
Balsamvinäger
Japansk soja
Krossade tomater
Bönor av olika slag
Röda linser
Matvete
Jasminris
Fullkornsris
Risottoris
Grötris
Glasnudlar
Pasta av olika slag, gärna fullkorn
Lasagneplattor
Mjöl av många olika slag
Havregryn
Musli
Nötter av olika slag
Maizena majsstärkelse
Vaniljstång
Sirap
Flytande honung
Torkade kryddor
Konserverad ananas
Tonfisk

Kylskåp:
Flytande buljong av olika slag
Fisksås
Pesto
Grön Curry
Fransk senap
Tomatpuré
Ketchup
Chilisås
Jäst
Soltorkade tomater
Morötter
Gul lök
Röd lök
Vitlök
Shalottenlök
Färska grönsaker
Färsk frukt
Ruccolasallad
Citron
Lime
Röd chili
Bacon
Ägg
Ost av olika slag
Bordsmargarin
Smör
Filmjölk
Mjölk
Matlagningsgrädde
Mellangrädde
Vispgrädde
Lätt creme fraiche
Färsk basilika
Färsk timjan

Frys:
Köttfärs
Kycklingbröstfilé
Kycklinglårfilé
Laxfilé
Torskblock
Nordhavsräkor med skal
Broccoli
Haricot verts
Gröna ärtor
Frysta örter
Fullkornsbröd
Frysta bär
Fryst mango
Vaniljglass


Saknar ni något i listan som ni brukar ha hemma?

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela