Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Choklad- och blåbärsmousse

Publicerad 2011-01-16 19:44:45 i Desserter



Hej alla fina! Hoppas att ni har haft en bra helg! Jag har haft en lugn och skön helg men ändå hunnit med lite jobb, bio och födelsedagsfest :)

Som många andra så sitter jag nu och väntar in säsongspremiären av Solsidan! Jag har laddat upp med att göra smarriga efterrätter. Inspirationen var Brämhults blåbärsjuice med svarta vinbär som vi hade hemma (den är jättegod att dricka som den är också!).



Choklad- och blåbärsmousse:
4 port

150 gram mörk choklad
2 äggulor
4 dl vispgrädde
2 tsk florsocker
3 msk blåbärsjuice

Smält chokladen i mikro eller i vattenbad. Låt svalna. Vispa grädden tillsammans med florsockret. När chokladen svalnat så rör ner äggulorna i chokladen och vänd sedan ned chokladsmeten i grädden. Smaksätt med blåbärsjuicen. Skeda upp i glas och låt stå i kylen ett par timmar. Garnera med blåbär!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2011-01-17 18:14:24

vilken smarrig dessert!

du gör så fiint min lilla älskade dotter::))

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-01-17 20:44:08

Tack så mycket min älskade lilla mamma! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela