Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Köttfärsfyllda paprikor med fetaost

Publicerad 2011-01-23 20:38:05 i Köttfärs



Det här blev dagens middag!

Köttfärsfyllda paprikor med fetaost:

Gul lök
Röd lök
Vitlök
Köttfärs
Chilisås
Tomatpuré
Salt
Peppar
Spiskummin
Chilipeppar
Paprikakrydda
Fetaost
Stora röda paprikor

Hacka lök och vitlök, fräs på låg värme tills löken är mjuk. Fräs köttfärsen med löken. Häll på chilisås, tomatpuré och kryddor. Dela paprikorna och ta ur kärnorna. Fyll paprikorna med köttfärsröran. Smula över rikligt med fetaost. Gratinera mitt i ugnen i ca 20 min, 175 grader. Klart!




Här serverat med sallad, groddar och keso.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela