Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Provsmakat: Kesella Rabarber

Publicerad 2011-06-02 10:52:37 i Provsmakat



Har ni provat nya kesellasmaken? Jag är ett stort fan av de tidigare smakerna på kesella, särskilt kesella vanilj, så jag hade höga förväntningar på den här.

Den innehöll små bitar av rabarber vilket jag tyckte var jättegott, och den passade jättebra till jordgubbar. Den kanske inte har riktigt lika stort användningsområde som vaniljsmaken men som ett lite nyttigare alternativ än grädde eller glass till jordgubbarna så passade den kanon!

Betyg: 4 av 5 möjliga. Jag kommer absolut att köpa den igen. 



Här åt vi Kesella Rabarber med ett stort lass honungsmelon och jordgubbar

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2011-06-04 11:14:13

Hej Emelie!

Jag gjorde en jätte god och fräsch sommardessert av kesella rabarber. Jag utgick från ett recept på Arlas hemsida, en mousse på kesella hallon med bland annat äggvita och socker. Toppade gjorde jag med en egen rabarberkompott på färska rabarber samt grovt smulade vaniljdrömmar. Mums!

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-06-04 22:14:08

Åh det låter gott, tack för tipset! Kraam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela