Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Ostrondebut

Publicerad 2011-06-03 15:51:21 i Äta ute

 

I onsdags fick jag äntligen gå på sommarlov!! Vi var några från klassen som åkte in till smaka på stockholm i kungsträdgården för att fira. För er som inte har varit där så är det en massa olika restauranger som byggt tillfälliga gatukök där de serverar mat från restaurangens meny men erbjuder också små smakportioner för 25 kr.

Smaka på Stockholm Mitt val föll på favoriten Melanders fisk där jag köpte en jättegod fish and chips tallrik. Jag lyckades även övertala ett par klasskamrater att det vore en kul grej att fira in sommarlovet genom att äta ostron :) Sagt och gjort så beställde vi in varsitt ostron. Och det går inte att beskriva smaken bättre en det klassiska uttrycket att det smakar som hav för det gör det verkligen! Ungefär som saltvatten och tång. Jättekul att ha testat och även om det kanske inte var det godaste jag har ätit så kommer jag definitivt att göra det igen!

Nu väntar några dagars jobb men sedan blir det två härliga veckors ledighet innan jag börjar jobba igen!

Hoppas att ni har det skönt i solen!!











 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela