Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Oreo-bollar

Publicerad 2011-03-11 21:47:27 i Desserter



Hej på er och trevlig fredagkväll! Hoppas att ni har en trevlig kväll! Här hemma har vi haft en riktigt mysig fredagkväll med rödvin, plockmat, sticky spareribs (återkommer med recept och bilder!) och dessa jättegoda chokladbollar gjorda av Oreo kakor! Jättelätta att göra och supergoda så prova dessa!

Samtidigt som vi har tryckt i oss dessa godbitar så tittade vi på filmen The social network. Har ni sett den? Jag tyckte nog att den var sådär... Sevärd men inte mycket mer. Nu blir det en liten kvällspromenad och snart också sängdags. Imorgon ska jag jobba och på kvällen ska vi hem till Sara och Emil på middag :) Ha det fint och sov gott!!



Oreo-bollar:

ca 10 st bollar

16 st oreokakor
75 g philadelphiaost
100 g mörk blockchoklad

Mixa kakorna i en mixer. Häll i philadelphiaosten och mixa lite till, tills det blir en kladdig smet. Smält chokladen. Rulla bollar av smeten och doppa i den smälta chokladen. Låt stelna på bakplåtspapper i kylskåp.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela