Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Laxpudding

Publicerad 2011-05-26 12:46:59 i Lax



Igår blev det husmanskost till middag i form av laxpudding!

Laxpudding:

10 potatisar
200 g kallrökt lax i skivor
1 gul lök
4 ägg
4 dl mjölk
Salt och peppar

Skirat smör till servering

Skala och koka potatisen tills den nästan är klar. Skiva potatisen och löken. Varva potatis, lök och lax i en smord ugnsform. Vispa ihop ägg, mjölk, salt och peppar och häll över. Gratinera i ugnen på 225 grader tills den börjar få lite färg och äggstanningen har stannat. Servera med skirat smör!

 

Kommentarer

Postat av: Smsa Låna

Publicerad 2011-07-20 05:02:10

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela