Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Smidigt att handla mat på nätet!

Publicerad 2011-05-03 13:14:44 i Övrigt



Nu har vi för första gången provat det här med att beställa mat på nätet. Ingen färdig matkasse som har blivit så populärt utan bara råvaror.

Vi brukar alltid storhandla på söndagar men i söndags var vi väldigt trötta och hade mycket att plugga så då kom jag på att vi kunde prova att beställa hem maten i stället. Det blev en mycket positiv erfarenhet! I söndags eftermiddag beställde vi maten och ett dygn senare plingade det på dörren och en snäll kille levererade matkassarna. Det kostade 85 kronor i leveransavgift men det tycker jag att det var värt. Nu var det inte så mycket vi behövde handla utan mest lite basvaror, men om man behöver handla mycket så är det nog 
värt pengarna ännu mer i och med den tid man sparar, bensinpengar och även att slippa bära på tunga kassar (tre trappor utan hiss i vårat fall).



Smidigt! Ett fullt kylskåp på bara några klick!

Har ni provat att beställa mat på nätet?

 

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2011-05-03 14:52:36

Hej!



Vi beställde nyligen en sån där veckas matmeny till syrran i (ganska sen) inflyttningspresent! Det uppskattades mycket!



Hur mycket kostar varorna annars förutom leveransavgiften?

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2011-05-03 15:10:24

Det kostade som på ica, vissa saker var någon krona dyrare. Vissa frukt och grönsaker betalade man per styck i stället för kilopris så det blir ju lite dyrare. Kanske inte något man gör varje vecka, men det var otroligt skönt att unna sig när orken tryter :)

Postat av: Marita julle Johansson

Publicerad 2011-09-03 08:47:32

Önskar tips på 14 dagars köp för bra bas i kylen för fyra personer. Trevliga sidor du gjort : )"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela