Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Lite inredning

Publicerad 2011-11-08 22:48:20 i Porslin och Inredning



Så här på hösten blir jag alltid lite extra sugen på att fixa till det hemma. Nu när det blir allt kallare och mörkare ute så spenderar man ju allt mer tid inomhus, och då känns det viktigt att det är riktigt mysig och härligt hemma! Just nu står den här fina kudden från Anna O på önskelistan! Har alltid tyckt om Anna O:s överkast och kuddar och velat ha dem ända sedan jag flyttade hemifrån, men nu blir det nog äntligen av!

Den skulle dessutom passa så bra till det här fina överkastet i grå sammet som jag har beställt från HM home och kommer i nästa vecka :)



I köket har jag fixat till och städat hyllan bredvid matbordet. Tidigare såg det ut såhär:



Fullproppat med en massa favoritsaker. Men det behövdes en förändring och jag känner mig jättenöjd över (det väldigt blå) resultatet.



En söt minicyklamen i en fin kruka som jag fått i present av Emelie :) Servetterna kommer från Lagerhause.



Den blåa Iitala skålen har jag fått av pappa och Helen och jag älskar skenet som blir när man använder den som ljuslykta!



Till byrån i hallen har jag köpt vita korgar och doftljus med vaniljdoft från Lagerhause. Det behövde bli lite bättre ordning där om man säger så...



Jag ska försöka hinna måla köksbordet och stolar vita också (från furu) inom de närmaste veckorna och sedan vore det roligt att hitta en ny vardagsrumsmatta också, en sån där långhårig ni vet... :) Sedan är vi redo för många mysiga vinterkvällar här hemma! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela