Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Lax med parmesangratinerad fänkål

Publicerad 2011-10-02 22:41:43 i Lax



Hej igen allihop!

Det har varit dålig uppdatering på middagarna den här veckan men här kommer i alla fall en liten bild på torsdagens middag: Lax med parmesangratinerad fänkål. Fänkålen delade jag och kokade i lättsaltat vatten i ca 5 minuter. Sedan lade jag över den i en ugnsform, saltade och pepprade, ringlade över lite olivolja och rev över parmesanost. Slängde i några tomater gjorde jag också när jag ändå höll på. Fänkål har jag tidigare mest använt till fisksoppa och liknande men det blev väldigt gott även på detta sätt!

Laxen marinerade jag i saften från en apelsin, lite olivolja och salt och peppar.

Nu ska jag klura lite på den kommande veckans middagar, återkommer med en veckomeny imorgon! :) Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela