Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Nyheter från Systembolaget

Publicerad 2011-10-27 16:04:19 i Drinkar



Jag gick in en sväng på systembolaget idag efter jag varit och tränat för att titta efter den nya "årets glögg" från Blossa, och till min lycka så höll personalen precis på att fylla på med några nya lådor då den första omgången redan hade tagit slut! Tur för mig!

2011 års smak är Arabica (kaffesmak) och det tycker jag låter väldigt lovande! Jag älskar glögg och kommer förmodligen inte kunna hålla mig till 1:a advent innan jag provsmakar, så jag återkommer med recention inom kort! :)



Jag köpte också hem dessa tetror som stod på aperitif hyllan, smaksatt vin med citron respektive smultronsmak. Bara att blanda med valfri juice eller läsk, några isbitar, kanske några myntablad och servera som fördrink! Låter gott i alla fall tycker jag!

Nä nu ska jag lägga mig på soffan och slappa en stund för jag är helt slut efter att ha tränat och storstädat idag på min lediga dag (när jag egentligen borde ha skrivit på en hemtenta, men det pratar vi inte om). Snart kommer Mathias hem och vi ska åka en sväng till Ikea för att inhandla lite nya saker till lägenheten, framför allt ett nytt överkast men man brukar ju alltid komma hem med en massa andra VÄLDIGT nödvändiga saker också :)

Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2011-10-27 20:51:05

Åh jag är också jätte-glögg-sugen!! Jag skulle kanske ha tippat på glögg med lakritssmak som årets upplaga.. Känns ju ganska aktuellt. Kanske halkar efter ett år.. :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela