Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Ljuvlig vaniljpannacotta med varma hjortron

Publicerad 2012-04-16 20:47:29 i Desserter



Vaniljpannacotta med varma hjortron:

4 st

5 dl vispgrädde
1 dl gelésocker multi
1 vaniljstång
3 dl frysta hjortron
ca 2 msk strösocker

Blanda gelésocker, vispgrädde och frön från en vaniljstång i en kastrull. Koka upp och låt koka i en halv minut. Häll upp i portionsformar och låt stelna minst någon timme i kylskåp. Lägg hjortron och socker i en liten kastrull och värm på medelvärme tills hjortronen är helt varma, mosa hjortronen med en gaffel. Låt svalna något. Toppa pannacottan med hjortronen och dekorera eventuellt med en physalis.




Pannacottan fick den fina formen med hjälp av mina nya pannacottaformar :)

Kommentarer

Postat av: Wanda

Publicerad 2012-04-17 09:44:29

Gooott!! Och lyxigt med hjortron! Hoppas allt är bra med dig! Så himla mysig blogg :) inne så ofta jag kan!

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-04-17 16:27:16

Vad gullig du är!! :) Hoppas vi ses snart! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela