Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Cupcakes till en Babyshower!

Publicerad 2012-02-20 18:41:58 i Bakat



Igår firade vi min fina syster som ska bli mamma om en dryg månad (!) med en överrasknings Babyshower! Eftersom det är en liten pojke vi går och väntar på så var temat blått, och jag hade bakat blåa cupcakes! Receptet kommer från Linnéas skafferi!

Vaniljcupcakes:

ca 12 st

100 g smör
2 dl strösocker
2 ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
ca 1 1/2 dl mjölk

Vispa smör och socker mjukt, tillsätt äggen, ett i taget. Rör försiktigt i de torra ingredienserna, ha i mjölken och rör till en jämn och slät smet. Fördela smeten i muffinsformar. Grädda i 200 grader i ca 15 minuter.

Frosting med cream cheese och vit choklad:

60 g mjukt smör
200 g cream cheese
ca 2-3 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
200 g vit choklad

Vispa smör och cream cheese mjukt, rör i ca två dl av florsockret och allt vaniljsocker. Finhacka chokladen och smält den över vattenbad. Låt den svalna innan du sakta rör i den. Blanda till en jämn och tjock frosting, tillsätt mer florsocker om den käns för lös.
Färga i valfri färg och spritsa på dina cupcakes.

 

 

Kommentarer

Postat av: wanda

Publicerad 2012-02-21 23:05:52

Wow dem va blåa minsann! Och fina :D

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-02-25 13:26:42

Tack! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela