Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Fira?

Publicerad 2012-02-28 20:44:35 i Kött



I fredags hade Mathias namnsdag så jag hade förberett något lite extra till middag för att fira; Och när Mathias kom hem från jobbet hade han köpt med sig en flaska champagne (lyxigt!) för att fira att vi fått en ny liten prinsessa Estelle. Och när vi ändå var igång passade vi på att även fira att det var helg och att vi snart åker till New York!! När man tänker efter så finns det alltid en anledning till att fira :)



Till förrätt hade jag fräst pilgrimsmusslor i olivolja med vitlök och chili, och stekt grekisk rökt ost (nytt i butik!).



Till varmrätt gjorde jag wienerschnitzel på kalvinnanlår och serverade med persiljesmör och en avokado och tomatsallad med balsamico.

Wienerschnitzel:

2 port

2 skivor färsk kalvinnanlår
vetemjöl
2 ägg, uppvispade
ströbröd
salt och svartpeppar

Banka ut köttet med knytnäven på en skärbräda. Krydda köttet med salt och peppar. Vänd sedan köttet i mjöl, sedan ägg och till sist i ströbröd. Stek i smör blandat med olivolja några minuter på varje sida. Krydda igen med salt och peppar. Servera genast - Mums!

Till efterrätt blev det en fryst citroncheesecake med färska bär och kanderade violer.

Jag återkommer med receptet!

Ha en trevlig kväll!! :)

Kommentarer

Postat av: emelie

Publicerad 2012-03-01 14:05:56

Cheesecaken ser mycket god ut, skynda dig med receptet!!Fira ska man göra ofta, jag håller med...

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2012-03-01 14:42:59

Nu ligger det uppe :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela