Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Bakfickan Djuret

Publicerad 2013-03-24 14:37:06 i Inspiration

I onsdags firade jag och Mathias vår femårsdag med ett besök på restaurang Bakfickan Djuret i gamla stan. Vi åt deras meny som heter Grand Deluxe där man får prova alla kökets specialiteter, jättekul! Jag hade fått ett presentkort av mina tjejkompisar i 25-års present som vi passade på att utnyttja :)
 
Nio rätter fick vi i oss innan vi snällt fick ge upp och kasta in handduken, tre smårätter, två förrätter, två varmrätter, en ost och en dessert.
 
Det här var våra favoriter bland alla godsaker:
 
 
Korv gjord på kyckling- och anklår med timjan, panchetta och pocherat ägg.
 
 
Ankbröst med puylinser, schalottenlök, rotselleri och rödvinssås.
 
 
Kycklingrullad med spenat, syrlig blomkål och tryffelpotatispuré.
 
 
Choklad tarte med smulade drömmar, italiensk maräng, mjölksorbet och spritade körsbär.
 
Det var en måltid som vi sent kommer att glömma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela