Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Färsk kyckling i ugn med citron och timjan

Publicerad 2013-09-03 16:50:35 i Kyckling

 
Jättegod kycklingrätt, och på köpet en god sås!
 
 Färsk kyckling i ugn med citron och timjan:
 
1 hel färsk kyckling
salt och peppar
1 citron
1/2 kruka timjan
5 vitlöksklyftor
2 dl vitt vin
1/2 dl olivolja
2 msk konc. kycklingfond
 
Stycka kycklingen och lägg delarna i en gryta. Krydda med salt och peppar. Lägg i timjan, vitlöksklyftor och citron i klyftor. Häll på vin, olja och kycklingfond. Lägg på locket och stek i ugnen i ca 1 timme på 175 grader, höj sedan värmen till 200 grader och ta bort locket och låt kycklingen stå ca 30 minuter till för att få lite färg!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2013-09-11 11:46:15

Jag lagade den här kycklingrätten igår - och idag blir det rester till lunch. Supergott! Perfekt recept för mig som kunde ta en liten hundpromenad mitt i lagandet....

Svar: Vad kul!! Kram :)
Emelie

Postat av: emelie

Publicerad 2013-10-02 13:29:29

Jag kallar den här E2-kyckling numer, åt den i matlåda idag och till middag igår...! Mums!!Kycklingen blir så himla saftig och god!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela