Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Efterrätterna

Publicerad 2011-04-14 21:56:49 i Desserter



Den här vaniljpannacottan med hallonsirap är en favorit som jag har gjort många gånger förut. Receptet hittar ni här.

Brownies:

300 g mörk choklad
250 g rumsvarmt smör
3 dl råsocker
3 ägg
1 dl vetemjöl
1 dl kakao
0,5 tsk bakpulver
1 krm salt

Smält hälften av chokladen i mikro eller över vattenbad. Hacka den andra hälften. Vispa ihop smör och råsocker. Blanda alla torra ingredienser. Blanda ihop allt och häll i en smord form. Grädda mitt i ugnen ca 30 minuter, 175 grader.



 

 

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2011-04-19 11:24:59

Ser väldigt gott ut, det måste jag prova. Jag är hallonfanatiker dessutom.

Postat av: Amine Sertcanli

Publicerad 2011-05-04 12:27:05

Hej! :-)



Jag gjorde panacottan på släktträffen fast med blåbär och det blev så himla gott! Alla frågade efter receptet. Tack för en jättefin blogg, jag ska verklingen göra reklam för den.



:-))



Maries arbetskollega Amine

Postat av: Emelie - Mitt lilla kök

Publicerad 2011-05-04 14:38:58

Hej! Vad kul att höra och tack så mycket!! :) Ha det bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela