Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Soppa på grillad paprika

Publicerad 2011-02-04 19:21:00 i Soppa



Gårdagens snabba och goda lunch! TREVLIG HELG på er!!

Soppa på grillad paprika:

2 port

1 burk grillade paprikor (350 gram)
3 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
1 dl lätt creme fraiche
Salt och peppar

Häll av de grillade paprikorna. Häll i en kastrull och mixa med en mixerstav, eller mixa i en mixer först. Häll på 3 dl vatten och låt koka upp. Lägg i buljongtärningen och koka på svag värme i ca 5 minuter. Det kan eventuellt behövas några extra tag med stavmixern när soppan kokat klart, det ska nämligen vara en slät soppa utan några större bitar. Blanda i creme fraichen och smaka av med salt och peppar!

 

Kommentarer

Postat av: wanda

Publicerad 2011-02-05 14:44:22

Gud vad flitig du varit i köket denna vecka! Semlorna ser ju inte hemmagjorda ut nån stanns!! Fried ricen var bildskön om något tycker jag :) Paprikasoppan kommer inom kort lagas till i mitt ny/gamla kök som jag intar min plats i nästa helg :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela