Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Chokladformar med mango, mascarpone och passionstopping

Publicerad 2011-01-30 21:50:12 i Desserter



"Wow vad gott!!" utbrast både jag och Mathias igår när vi smakade på dessa små mumsbitar. Det var lite av en slump som detta blev lördagens dessert. Jag hade tänkt att jag skulle prova att göra egna chokladformar, men hade tänkt fylla dem med hallon och grädde. Det hade nog blivit gott det med, men detta blev något i särklass! På grund av dålig kvalitet på de färska hallonen på vår lokala Ica så bestämde jag mig istället för att fylla formarna med färsk mango, passionsfrukt och en len mascarponekräm smaksatt med vanilj!

Chokladformar med mango, mascarpone och passionstopping:

Till 4-5 stycken


4-5 muffinsformar
Ca 100 gram smält mörk choklad
250 gram mascarpone (1 burk)
2 tsk vaniljsocker
1 mango
2 passionsfrukter

Pensla insidan av muffinsformarna med den smälta chokladen. Tre lager behövs och låt varje lager stelna innan du börjar med nästa. Rör mascarponen mjuk tillsammans med vaniljsockret. Skär mangon i bitar. När chokladen har stelnat helt, riv försiktigt bort pappret från muffinsformarna. Varva mango med mascarponekrämen i formarna och toppa med urgröpt passionsfrukt!



Måste testas!!

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2011-01-31 09:05:08

Det vattnas i munnen på mig!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-01-31 15:31:19

Ser sååå gott ut. Allt i bloggen ser underbart ut. Sitter och suktas på jobbet.

Postat av: wanda

Publicerad 2011-01-31 20:32:28

Så tjusigt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela