Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Älgwallenbergare med mos och lingon

Publicerad 2011-05-17 21:44:53 i Vilt



Ikväll blev det klassisk husmanskost till middag! Det blev väldigt lyckat och gott så det här receptet kan jag verkligen rekommendera!

Älgfärsen hade vi fått av en släkting till Mathias och den var jättegod, men det går naturligtvis att byta ut mot annan färs också.

Älgwallenbergare:

400 g älgfärs
4 äggulor
2 dl mellangrädde
1,5 tsk salt
1 tsk svartpeppar

ströbröd

smör att steka i

Blanda först färsen med saltet som binder vätskan. Blanda sedan ner äggulor, grädde och peppar. Blanda väl. Forma till runda biffar och rulla dem sedan i ströbröd. Stek biffarna i smör ett par minuter på varje sida och lägg över i en ugnsform. Grädda i ca 10 minuter (lite beroende på storleken på biffarna) i 175 grader.




Annars så har vi lekt lyxfällan här hemma idag och lagt ut en massa saker vi inte behöver på blocket. Hoppas på att dryga ut kassan lite inför sommaren. Riktigt roligt var det och nu hoppas vi bara på att det är någon som vill köpa!

Brukar ni lägga ut saker på blocket eller liknande?

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

 

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2011-05-17 22:51:48

Mmm vad gott det ser ut! Husmanskost, det är grejer det :) Jag är dålig på att lägga ut saker på blocket men jag borde göra det. Hoppas ni får lite sålt! Kram

Postat av: Fridas kök

Publicerad 2011-05-18 14:27:15

Älskar husmanskost! Ser verkligen jättegott ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela