Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Kvällens middag

Publicerad 2011-11-15 19:13:06 i Lax



Till kvällens middag ville jag prova min nya fina mandolin vilket resulterade i att morot, gurka, paprika och rödlök strimlades och hackades i en rasande fart. Allt blandades ner i färdigkokt fullkornscouscous tillsammans med en burk kikärtor.

Till detta hade vi en bit färsk laxfilé som helstektes i ugnen på låg temperatur för då blir den som bäst!

Helstekt laxfilé:

1 bit färsk laxfilé
olivolja
flingsalt

Lägg laxfilén med skinnsidan nedåt i en ugnsform. Ringla över olivolja och strö över flingsalt. Grädda i ugnen på endast 150 grader i cirka 25-30 minuter. Laxen blir otroligt saftig och god. Servera gärna med pressad citron.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela