Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Mitt lilla köks julkalender 2012!

Publicerad 2012-12-01 11:13:00 i Jul

Hej vänner! Nu börjar julstämningen infinna sig på riktigt, julstjärnan är uppe, adventsljusstaken är på plats, första glasen glögg har druckits och imorse började julkalendern på SVT. Förra året hade vi en julkalender även här på Mitt lilla kök, och det tyckte jag var en så trevlig tradition så vi kör på en i år också!
 
Först ut är en favorit från förra årets julbord!
 
1:a December
 
 
Gravad lax med hyvlad fänkål och citron:

2 pkt gravad lax
1/2 fänkålsstånd
1 citron
1/2 kruka dill

Lägg upp den gravade laxen på ett fat. Hyvla över fänkålen med en osthyvel. Hacka dill och strö över. Skala av lite citronskal med en potatisskalare, och strimla det sedan. Strö över laxen. Pressa till sist lite citronsaft över alltihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela