Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Tomatsoppa

Publicerad 2013-01-02 21:20:42 i Hälsa

 
Nytt år innebär för många av oss nya sundare vanor. Jag försöker tänka på att äta mycket grönsaker och frukt och minska ner på sötsaker.
 
Den här tomatsoppan är både nyttig och väldigt god!
 
Tomatsoppa:
 
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
2 fpk krossade tomater med basilika
5 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
2-3 msk honung
1/2 kruka basilika
salt och peppar
 
Hacka lök och vitlök och fräs i lite olja i en gryta. Häll på de krossade tomaterna, vatten och grönsaksbuljong. Koka upp och låt puttra på medelvärme i ca 10 min. Hacka basilikan och blanda ner den tillsammans med honungen. Mixa soppan slät med stavmixer och smaka till sist av den med salt och peppar.
 
De fina soppskålarna på bilden kommer från Rice och jag har köp dom på Broarne!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela