Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Skördepanna

Publicerad 2010-08-31 22:41:09 i Korv




Tänkte tipsa om en väldigt enkel och god rätt som vi åt igår. Det är bara att ta fram en stor stekpanna, släng i alla grönsaker du har, lite stark korv och knäck i några ägg. En lite nyttigare (och godare) pyttipanna!

Skördepanna:

Jag hade i en gul lök, en grön paprika, en röd paprika, ca 8 små kvisttomater, 2 stora chorizokorvar med jalapeno och 4 ägg, men det går självklart att använda sig av vilka grönsaker och korv som helst som man har hemma.

Börja med att steka löken och paprikan mjuk. Häll sedan i korven och sist tomaterna. När allt är klart gör du små gropar mellan grönsakerna och knäcker i ägg. Skruva ner värmen och låt äggen stelna (det tar en liten stund om man inte vill ha jätterinnig äggula). Salta och peppra efter smak och servera gärna med en bit gott bröd.

Smaklig måltid!

Kommentarer

Postat av: Jossi

Publicerad 2010-09-03 00:25:44

Lägg ut receptet på ananaspaj vettja, jag är såå sugen på det! :)

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-09-06 23:50:05

Det är så tråkigt att lägga upp ett recept utan bild så jag får väl ta och göra lite ananaspaj snart då, för din skull lillasyster:)

Postat av: Jossi

Publicerad 2010-09-09 09:59:09

Jaaaaaaaa och så kan jag ställa upp och käka upp den :) deal?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela