Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Ingen helg utan dessert

Publicerad 2010-12-11 22:31:43 i Desserter



Hemma hos oss försöker vi vara rätt nyttiga på vardagarna och bara nöja oss med kaffe efter maten och kanske lite frukt. Men på helgerna, då blir det oftast efterrätter både på fredagen och lördagen! Så också den här helgen.

Igår överraskade M med att laga fredagsmiddag, hemgjorda hamburgare med hemgjorda ugnsbakade pommes frites. Jättemysigt och gott! Till efterrätt gjorde jag pannacotta med mango och söta chokladlöv.

Pannacotta 4 port: (recept från gelésockerförpackningen)

4-5 dl vispgrädde eller mellangrädde (jag tycker att det blir bättre med 5 dl grädde för då blir den inte riktigt söt)
1 dl gelésocker
1 vaniljstång

Blanda grädde och socker i en kastrull. Skrapa ur en vaniljstång och lägg i "skrapet" och hela vaniljstången. Låt koka upp under omrörning. Låt koka i 30 sekunder. Ta ur vaniljstången. Häll över i 4 glas eller portionsformar. Låt stelna i kylskåp. Servera med frukt efter säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela