Mitt lilla kök

mat att må bra av!

Focaccia

Publicerad 2010-11-17 20:32:13 i Bröd

Vad gör man med ett paket jäst som har utgångsdatum idag?

Det stod jag och funderade på tidigare idag. Jag beslutade mig för att göra en plåt med focaccia. Jag använde mig av ett vanligt pizzadegsrecept. När degen hade jäst tryckte jag ut den i en långpanna, strödde över lite tomater, rödlök, ruccola, salt och peppar och ringlade över olivolja.



Sedan fick det gräddas i ugnen på 250 grader i ca 10 minuter.



Klart!

Focaccian fick bli tillbehör till en köttfärspaj med fetaost som vi åt till middag idag. Återkommer med bild och recept på pajen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emelie

Varmt välkommen in till mitt lilla kök!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela